Sammanfattning av året

Då är 2016 slut så varför inte göra en liten sammanfattning av året? Önskar så mycket att jag kunde ta månad för månad och visa i bilder, men nu är det ju så att jag inte har använt min kamera mer än då jag haft lite fotojobb osv. Vad hände egentligen? Jag som brukade ha fram den varje dag förut?

 

En bild från då jag var i Boviken i somras för en familje/släktfotografering.
 
 
I augusti fotograferade jag alla barn på Utflex Förskola i Varuträsk. Kan inte visa så mycket från då eftersom jag inte vet helt säkert vilka foton jag får lägga upp här - det är ju trots allt cirka 30 barn så har inte kollat med alla föräldrar och kommer inte heller göra det. Men bilder på denna söta har jag fått lov att visa, utomhusporträtt i skogen är ju så fint!
 
 
Bilder från min Instagram tagna med min mobil, därav kvalitén...
 
I början av januari sa jag upp mig från mitt jobb som personlig assistent och började jobba på Uflex Förskola istället. Då jag under våren bestämde mig för att göra en långresa senare under året började jag extrajobba som barnskötare på kommunen och lite på mitt förra jobb som personlig assistent också för att ha råd med resan. Så den 3:e oktober tog jag, tillsammans med Fanny, ett (eller okej, några) flyg till Bangkok där vi började vår resa. Sen har vi rest runt i 5 olika länder i Asien - Thailand, Malaysia, Indonesien, Sri Lanka, och Filippinerna - innan vi den 21:a december landade här i Sverige igen.
 
Under sommaren hade jag 1 månad semester som jag även då spenderade på resande fot. Mallorca en vecka, Gotland en vecka, en weekend i Stockholm och sen en liten roadtrip genom Sverige med husbilen. Så jag är helt klart nöjd med 2016 men är ännu mer taggad på 2017! Ska bli skönt att få börja om att jobba igen och få in lite rutin nu då jag har varit ledig så mycket. Kommer för det mesta jobba på förskola, men tror att jag ska försöka extrajobba lite igen också om jag hinner (har en del att ta igen, haha). Och nån liten resa ska nog hinnas med också så 2017 blir nog ett bra år!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:



Follow on Bloglovin